هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 653

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 674

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 714

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 652

چاپ کردن این صفحه
02 مرداد
به همت مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق علیه السلام برگزار شد؛

میزگرد علمی| مخاطب شناسی آموزشی با نگاهی به الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

میزگرد علمی با موضوع مخاطب شناسی آموزشی بانگاهی به الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باحضور  صاحب نظران این عرصه، حجت الاسلام نظری و آقای باقرزاده در دانشگاه امام صادق علیه السلام برگزار شد.

ابتدای جلسه، حسین علیپور مسئول طرح نامه شهید دقایقی به گزارش و ارائه این طرح پرداخت.لازم به ذکر است که طرح شهید دقایقی،به مخاطب شناسی آموزشی با رویکرد آموزش فعالین فرهنگی پرداخته و در طی آن یازده معیار اصلی برای تقسیم بندی مخاطبین و ویژگی های آنان به طور تفصیلی ارائه می‌دهد.

 

 

سپس حجه الاسلام نظری از مسئولین تربیت و آموزش سپاه محمد رسول الله به نقد و نظر درباره این طرح پرداخت.وی هدف طرح موجود را آموزش دانست در حالی‌که باید غایت نهایی طرح تربیت باشد.وی در ادامه خاطر نشان کرد نداشتن سیر فکری مشخص و همچنین نارسایی در کشف و استفاده برخی معیارها، از دیگر ویژگی های این طرح است که باید برطرف گردد.

در ادامه آقای باقر زاده از مسئولین صالحین استان تهران به یکی از ملاک های مخاطب شناسی از دیدگاه تربیتی اشاره کرده و آن را فطرت دانست.به گفته ایشان،معیارهای تقسیم بندی مخاطب در طرح بیشتر به ملاکات مادی توجه داشته و روح را در نظر نگرفته است در صورتیکه روح و قلب می تواند عاملی برای تقسیم بندی مخاطبین گردد،همان طور که خداوند متعال، مطففین و ابرار را در مقابل هم قرار داده و روش تشخیص آنان را نیز در سوره مطففین بیان کرده است.

در پایان حجه الاسلام نظری به بیان دیدگاه های خود درباره مخاطب شناسی پرداخت و گفت:باید سیری را انتخاب نمود تا اولا همه طرق را در برگرفته وثانیا بتوان آن را به مرحله اجرا درآورد.

 

 

 

google+

تماشاخانه تصویر