هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 674

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 714

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 653

چاپ کردن این صفحه
16 مرداد
به همت مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق علیه السلام برگزار شد؛

مناظره علمی| خدمات متقابل سینما و انقلاب اسلامی

مناظره علمی خدمات متقابل سینما و انقلاب اسلامی با حضور اساتید محترم جناب آقای جلیلی و جناب آقای قادری در دانشگاه امام صادق علیه السلام برگزار شد.

در این مناظره آقای جلیلی و آقای قادری پیرامون مسائل سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی به بحث و گفتگو میپردازند.آنچه در این مناظره بیشتر از همه جلب توجه می کند تقابل نگاه ها به جریان سینمایی موجود است. در نظر آقای قادری ما یک جریان چپ داریم که بر سایر جریان ها غلبه دارد و از نظر ایشان الگوی سینمایی ما باید غرب باشد البته با یک برخورد نفیی و ایجابی.

 

 

از نظر آقای جلیلی این انقلاب اسلامی بود که به سینمای ایران سوژه های مختلف بخشید.از نظر ایشان برای اصلاح وضع موجود سینما یک راه اصلی این است که فضای نقد سینمایی اصلاح شود که این شامل دو بخش است:سازمان تولید و تماشا.

آقای دکتر جلیلی در ادامه اظهار کرد مشکل ما الآن این است که نگاه ایدئولوژیک واقعیت‌های برآمده از جامعه ایران پس از انقلاب را انکار می‌کند.

یشان در ادامه با بیان اینکه فراگیری انقلاب اسلامی با هیچ پدیده دیگری در تاریخ سیاسی چند صد ساله ما برابری نمی‌کند، به ارزش و اهمیت سینمای ایران وتاثیرگزاری آن در جهان تاکید کردند.

آقای دکتر قادری نیز با رد برخی از نظریات دکتر جلیلی بیان کردند: به نظر من اگر برای تمام مردم این سرزمین فرصت پیشرفت باشد و حضور همه آزاد باشد، استعدادهایی از این مردم ظهور خواهند کرد که هم امنیت ملی این کشور را تأمین خواهند کرد، هم فیلم‌های پرفروش خواهند ساخت و هم فیلم‌های هنری خواهند ساخت و هم در جهان حرفی برای گفتن خواهیم داشت. اگر در این مملکت حرف این نباشد که در چارچوب این گروه‌ها باید پیشرفت بکنید و در صورتی می‌توانید پیشرفت بکنید که منافع این گروه‌ها را تأمین بکنید، قطعا پیشرفت خواهیم کرد.

 

 

ایشان در ادامه بیان کرد که من یکی از انتقادات اصلی که به سینمای ایران دارم این است که انقلاب اسلامی فرصتی بی‌نظیر در اختیار ایران قرار داد و همه دنیا منتظر بودند بدانند که این‌هایی که رفته‌اند لانه جاسوسی را گرفته‌اند چه کسانی هستند؟ یعنی یک مخاطب بالقوه جدی را در عالم، یک مخاطب شاید چند میلیاردی بوجود آورده بود. ولی متأسفانه سیاست‌ها رفت به سمت یک سینمای معناگرا  و از این مخاطب عام که متوجه پیام امروز ملت شده بود متأسفانه هیچ بهره‌ای نبردیم.

google+

تماشاخانه تصویر