25 بهمن
در مصاحبه با مسعود حسنلو؛

فعالیت‌های مرکز هنری رسانه‌ای ایده تشریح شد

مرکز هنری رسانه ای ایده یکی از مراکز اقماری مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق علیه السلام می‌باشد که هدف اصلی خود را ترجمان رسانه‌ای علوم انسانی اسلامی قرار داده است.

مسعود حسنلو مسئول مرکز هنری رسانه‌ای ایده در مصاحبه با روابط عمومی مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق علیه السلام در تشریح فعالیت‌های این مرکز هنری رسانه‌ای، گفت: این مجموعه به‌ صورت عملیاتی از سال ۹۵ در حوزه رسانه و صنایع فرهنگی خلاق، فعالیت خود را آغاز کرده است.

حسنلو در بیان اهداف تشکیل این مجموعه گفت: مرکز هنری رسانه‌ای ایده به عنوان یکی از مراکز اقماری مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق علیه السلام می‌باشد که در راستای تحقق شعار «علوم انسانی اسلامی از اندیشه تا زندگی»، هدف اصلی خود را ترجمان رسانه‌ای علوم انسانی اسلامی قرار داده است.

وی تصریح کرد: در راستای تحقق این هدف، فعالیت‌های مرکز هنری رسانه‌ای ایده در سه بازه زمانی برنامه‌ریزی شد که در این راستا ایجاد یک مرکز رسانه‌ای مستقل و شناخته شدن به عنوان مرکز تخصصی در حوزه واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، موشن گرافیک و سرگرم آموزی به عنوان هدف کوتاه مدت این مرکز برای یک بازه زمانی بین 6 تا 24 ماه در نظر گرفته شده است.

حسنلو افزود: اجرای پروژه های کلان در راستای ترجمه علوم انسانی اسلامی نیز به عنوان هدف میان مدت این مجموعه در بازه زمانی 2 الی 4 سال در نظر گرفته شد.

مسئول مرکز هنری رسانه‌ای ایده گفت: هدف بلند مدت این مجموعه نیز، شناخته شدن به عنوان مرکز تخصصی ترجمه رسانه‌ای علوم انسانی اسلامی می‌باشد که امید است با تلاش اعضای این مجموعه این امر نیز محقق شود.

حسنلو در ادامه با تفکیک فعالیت‌های این مجموعه به دو بخش رسانه و پژوهش گفت: در بخش رسانه‌ای که قسمت اقتصادی و تامین مالی مجموعه در این بخش متمرکز است، محصولات تصویری، بازی و سرگرم آموزی و همچنین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده (بصورت ترکیبی) تولید می‌شوند.

وی افزود: در قسمت محصولات تصویری ساخت موشن گرافیک، کلیپ، فیلم کوتاه و مستند در دستور کار قرار دارد که در گروه موشن تاکنون محصولاتی همچون: «اقدامات آمریکا علیه ایران»، «واقعه منا»، «انتخابات آمریکا»، «زندگی سالم»، «مجموعه موشن‌های حقوق شهروندی»، «انقلاب‌های جهان» و موشن گرافیک «مهربانی» توسط این مرکز تولید شده است.

مسئول مرکز هنری رسانه‌ای ایده با اشاره به اینکه در گروه مستند، تولیداتی چون «در مسیر پویایی»، «جنگ دیروز_جنگ امروز» و «مستند اردوی جهادی» از جمله فعالیت‌های این مجموعه است، گفت: ساخت فیلم کوتاه، لوگو استیشن، کلیپ و تیزر نیز از جمله دیگر تولیدات مرکز هنری رسانه‌ای ایده در قسمت محصولات تصویری است.

حسنلو در ادامه افزود: قسمت دوم فعالیت‌های این مجموعه در بخش رسانه‌ای مربوط به تولیدات در حوزه سرگرم آموزی و بازی سازی است، که در این زمینه ساخت بازی‌های موبایلی و محصولات سرگرم آموزی در دستور کار قرار دارد و تاکنون بازی‌های «عطار باشی» و «حکیم باشی» در این قسمت تولید شده که بازی «عطار باشی» در نخستین جشنواره سرگرم آموزی دانشگاه علامه طباطبایی مورد تقدیر قرار گرفته است.

مسئول مرکز هنری رسانه‌ای ایده گفت: ساخت تولیدات در زمینه‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی نیز قسمت سوم از فعالیت‌های این مجموعه در بخش رسانه‌ای می‌باشد که در این قسمت محصولاتی همچون پروژه‌های واقعیت افزوده «میدان آزادی»، «جهان آمریکایی»، «راوینو» و همچنین پروژه واقعیت مجازی «در قدس قدم بزن» توسط این مجموعه تولید شده است.

حسنلو در ادامه افزود: در بخش فعالیت‌های پژوهشی نیز این مجموعه با توجه به نیاز مجموعه مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق علیه السلام و همچنین دریافت سفارشات، در دو قسمت کاربردی و ایده‌های رسانه‌ای، فعالیت‌های تحقیق و توسعه را انجام می‌دهد.

وی افزود: در قسمت کاربردی، پژوهش‌هایی مانند الگوی قهرمان انیمیشن با توجه به مولفه‌های قرآنی در تفسیر المیزان صورت پذیرفته است و در قسمت ایده‌های رسانه‌ای نیز طرح‌هایی مانند سامانه‌های آموزشی، طراحی شهربازی با سبک ایرانی اسلامی، پروژه‌های «راوینو» و «ویدور» از جمله تولیدات مرکز هنری رسانه‌ای ایده می‌باشد.

مسئول مرکز هنری رسانه‌ای ایده در پایان با اشاره به اینکه در فرآیند تولید یک محصول سه مرحله ایده، طراحی و در نهایت اجرا قرار دارد، گفت: در قسمت ایده و طراحی این فرآیند، با همکاری بین قسمت صفی مرکز تحقیقات و مرکز هنری رسانه‌ای ایده و برگزاری جلساتی تحت عنوان «میز مشترک»، می‌توان به محصولاتی کاربردی در جهت ترویج علوم انسانی اسلامی در متن زندگی آحاد جامعه دست یافت.

انتهای پیام/

نظردهی